środa, 2 lutego 2011

Kilka słów o ekonomi jazdy

 Każdy kierowca i właściciel auta, no może prawie każdy właściciel autka chciał by jego samochód spalał paliwa jak najmniej. Szczególnie  gdy mamy na myśli samochód z większą jednostką napędową i jest to pojazd kilkuletni lub nastoletni.  Samochody z tak  zwanymi małymi silnikami spalają naprawdę mało, zwłaszcza te wyprodukowane w ostatnich latach (są lepiej dopracowane).

Żeby samochód spalał paliwa jak najmniej trzeba spełniać pewne warunki. Wyrobić sobie pewne dobre nawyki;
1. -Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju (szczególnie zimą) odczekać chwile na lekkie rozgrzanie olejów i płynu chłodzącego, a następnie ruszać, z wyczuciem wciskając pedał gazu.

2. - Starać się hamować silnikiem, nie trzymać nogi na pedale hamulca gdy mamy chwilowy postój, lecz zaciągnąć hamulec ręczny. Nieużywanie hamulca ręcznego  często  przyczynia się do wymiany linki hamulca i niekiedy mechanizmów wewnątrz bębna albo tarczo bębna.
3.- Każda niepotrzebnie paląca się żarówka, każdy odbiornik prądu to większy opór alternatora, a to przenosi się na obciążenie silnika. Stojąc w korku, www.wszystkoomotoryzasji.blogspot.com zderzak przy zderzaku lub jadąc w żółwim tempie,  podczas dnia i dobrej widoczności, światła mijania włączone nie mają najmniejszego sensu.

4.- Dobrze utrzymać pojazd, to znaczy; pamiętać o filtrze powietrza, wymianie oleju na czas, wszelkich filtrach paliwowych, www.autoserwisgrzegorz.republika.pl oraz dobrym układzie hamulcowy.
Brudny  filtr powietrza (wkład) to; zmniejszona drożność przepływu  powietrza oraz  wpływa na  szybsze wypalanie gniazd  zaworowych. Przy dłuższej eksploatacji auta bez wymiany w/w filtra grozi wizytą  u mechanika. Źle działający układ hamulcowy również  powoduje większe spalanie paliwa.

5. - W samochodach z instalacją gazową pamiętać należy o wymianie filtru przepływu gazu w okolicach parownika,  zużyty filtr to słabe osiągi silnika i przede wszystkim,  gorszy start silnika.
6. - Pamiętać trzeba o odpowiednim ciśnieniu w kołach, zbyt niskie powoduje większy opór toczenia a to się przenosi na spalanie, zbyt wysokie ciśnienie w kole wpływa też negatywnie na cały pojazd (drgania), oraz zużycie bieżnika wewnętrzną stroną (środkiem)
7. - Lifting zewnętrzny (spojlery zderzaków itp.) też ma negatywny wpływ na  ekonomie  spalania. Jazda z różnymi kuframi na dachu również  się do tego przyczynia.  Tak więc trzeba pamiętać o wszystkich aspektach eksploatacji pojazdu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz